Hoses

Vliegtuig Hoses

ATN kan voor u onderhoud, reparaties, nieuwe en volledige overhaul uitvoeren aan uw vliegtuigslangen. In elk gewenst lengte of voor elk type vliegtuig.

ATN kan slangen voor u onder de EASA/FAA regels certificeren .

Hieronder wordt een korte uitleggeven waar op te letten bij slagen.

Vliegtuigen slang Lengte:

Vliegtuigen slang lengte wordt gemeten vanaf het einde van de nipel tot eind van de nipel, of naar de flare (meer nauwkeurig op de buitenste rand van de flare). Dit is hetzelfde als verbinding lengte (de afstand tussen de aansluitingen).
Lengte is aangegeven in inches en 1 / 8 inch. Bijvoorbeeld 0244 is 24 inches en 4 / 8 van een inch.

Opmerking: hoe korter de neus van de meer accurate meting van de slang zal moeten worden.Hose Length

Vliegtuigen Slang minimale buigradius:

Minimale buigradius - de minimale kromming van de slang die wordt aanbevolen voor de installatie. De kromming wordt gemeten vanaf de buitendiameter van de slang aan de binnenkant van de kromming.

Fire Protection:

Vliegtuigen slangassemblages geheel of gedeeltelijk gelegen in "Fire Zones" moeten hebben brandbeveiliging. "Fire Zone" is de oppervlakte van de motorruimte naar voren van de firewall.
De FAA erkent twee types van brandveiligheid met betrekking tot vliegtuigen slangassemblages, brandwerend, en brandwerende. In alle gevallen brandveiligheid is voorzien met behulp van twee methoden:

1. Siliconen bestreken glasvezel (Firesleeve, p / n 2650-formaat)

fire sleeve

2650 Firesleeve glijd over de slang

Fire sleve installed

Firesleeve geinstaleerd op de slang

2. Integrale geëxtrudeerd (gegoten) siliconen Firesleeve) Brandwerende 5 minuten vlambloostelling met vloeistofstroom vereist. Brandvrije vereist een 15 minuten vlam-test met de stroming.

Fire sleeve intergrale

Integral Firesleeve

Slang zonder fire sleeve

Slang zonder Firesleeve

Opmerking: ATN kan alleen optie 1 Leveren:

Firesleeve installatie tips: Firesleeve moet iets langer dan gewenst worden gesneden als de Firesleeve verkort iets wanneer je de slang door te drukken en de Firesleeve uitbreidt. Ook als de slang heeft een bocht zal het nodig zijn om de Firesleeve knippen iets langer te maken voor de extra lengte nodig over de bocht.

 

Leeftijd Beperkingen en vliegtuigen levensduur van de slang:

Inleiding:
Er is gekomen zorg binnen de industrie over de misbruik van houdbaarheid en levensduur. Voorwaarden voor opslag en de omgeving waarin het product wordt gebruikt is belangrijk in het bepalen van de nuttige levensduur dan de kalender tijd. Vaak audits en documentatie praktijken bevatten alleen houdbaarheid en negeren bewaarcondities.

In veel gevallen, onderhoudshandleidingen omvatten een levensduur eis voor slangen, maar heb geen dienst inspectie of aandoening vervangende criteria. Een dergelijk beleid wordt verspilling in die perfect goede producten zijn geschraapt, en een dergelijk beleid zijn gevaarlijk als producten die zijn afgebroken wegens harde bewaring of werkomgeving worden bewaard in dienst.

Levensduur van de installatie afhankelijk is. Bijvoorbeeld, zien we rubberen slang die in het vliegtuig al meer dan 20 jaar nog dezelfde rubberen slang blootgesteld aan hoge hitte naast een uitlaat kan een levensduur van enkele weken (of tot het buigt). Het is onze ervaring dat een rubberen slang met 100 LL Avgas meer te leiden heeft en sneller aan zijn leeftijd is dan de dezelfde slang die gebruikt is voor motorolie. Wat is de levensduur van een slang? Als een slang lucht-en ruimtevaart fabrikant zegt: "Alleen de gebruiker kan deze periode aantonen ."

Houdbaarheid:

Referentie in 1933 herzien A. (vervangt MIL-STD-1523) voor rubber leeftijd beperking. In het algemeen, 32 quarters (8 jaar) - bij aanvaarding door de uiteindelijke gebruiker / klant.

In 1933 kan niet betekenen dat een slang die is dan 32 quarters niet kan worden geïnstalleerd. Bijvoorbeeld, kan de klant de aankoop (accepteren) van de slang voor 32 quarters en vervolgens onderworpen aan de slang plat opslag tot het moment dat de klant klaar is om de slang te installeren. Plank opslag wordt gemeten vanaf de aanvaarding. De marine, in NAVAIR 01-1A-20 zou kunnen brengen de slang in opslag voor een extra 5 jaar (MIL-HDBK-695). Niet te verwarren houdbaar zijn en een plat-opslag.

Service Life:

Levensduur is afhankelijk van de bedrijfsomstandigheden. De slang productie is vaak niet bewust van de dienst de voorwaarden, dus het beste dat ze kunnen doen is de algemene richtlijnen. Het casco / motorfabrikant of onderhoud entiteit is in de beste positie om Service Life te vestigen als zij de meeste kennis met betrekking tot de service voorwaarden.

Te citeren uit Eaton (Aeroquip):

De werkelijke levensduur van een bepaalde slang, in een bepaalde toepassing, is afhankelijk van vele variabele factoren. Deze variabele factoren kunnen omvatten, maar zijn niet beperkt tot, werkdruk, drukgolven, buigen, bedrijfstemperaturen (zowel vloeistof-en omgevingstemperatuur), geïnstalleerd buigradius, reinigingsoplossingen, ozon en assemblage routing. Vanwege de diversiteit van de bedrijfsomstandigheden en applicaties, de gebruiker, door middel van hun eigen analyse, testen en / of herziening van het onderhoud records en gegevens, is uiteindelijk verantwoordelijk voor het maken van de definitieve selectie, of beslissingen over vervanging slangassemblages en ervoor te zorgen dat alle prestaties , zijn veiligheid en waarschuwing eisen van de aanvraag voldaan.

Eaton (Aeroquip) bijvoorbeeld, geeft algemene criteria om u te helpen vast te stellen Service Life criteria. Ze hebben elkaar de slang toepassing in 3 algemene categorieën en stelde een levensduur voor elke categorie. Deze categorieën zijn:

1. Normale Duty Slangen:

Meestal zijn dit slangassemblages in minder veeleisende toepassingen, zoals in-body, in-vleugel of andere toepassingen normaal niet blootgesteld aan de omgeving, schoonmaakmiddelen, continue extreme temperaturen, zware druk pulsatie, enz., en met onregelmatige onderhoudswerkzaamheden in verband met hun installatie. Aanbevolen Onderhoud: On-Condition

2. Matige of zware Slangen

Typisch, dit zijn slangen blootgesteld aan meer frequent onderhoud activiteit of grote systeem veel zijdig verwijderen van de slangen, of slangen af en toe blootgesteld aan omgevingsfactoren (bijv. bij de wielen, slangen van een APU) Aanbevolen Onderhoud: zowel On-Condition of op basis van gebruikersgegevens en onderhoud records .

3. Veeleisende of Severe Duty Slangen:

Typisch, dit zijn slangen continu of regelmatig blootgesteld aan het milieu, reiniging, of andere zware bedrijfsomstandigheden variabelen
zoals landingsgestel remslangen, EDP slangen, enz., en in verband met grote systemen die regelmatig verwijdering, reparatie of revisie. Aanbevolen Onderhoud: sterk overwegen vervangen op het moment van grote stelselveranderingen.

- Einde citaat Eaton -

In aanvulling op het bovenstaande kunt u overwegen de oprichting van een meer conservatieve levensduur, en een meer agressieve inspectie criteria, op kritische slangassemblages. Kritische slangassemblages zijn die dat als ze niet goed functioneren kan de veiligheid van het voertuig, de bemanning, of passagiers in gevaar brengen. Bijvoorbeeld, een brandstofleiding is altijd kritisch, een drinkwater-lijn is niet.

Regelgevende Life:

Sommige slangen producten of installaties aan vervanging toe op basis van regelgeving of het onderhoud dicteert. Bijvoorbeeld, luchtwaardigheidsaanwijzing 81-19-04 vereist dat bepaalde vliegtuigen met Rajay STC'd turbocompressor installaties te vervangen slangen om de 5 jaar. Dergelijke slangen zijn leven beperkt door regelgeving, zelfs indien deze slangen zijn anders veilig te gebruiken. Dergelijke slangen kan passeren inspectie en onderhoud kan worden gevonden in een ander programma, maar in deze toepassing zijn ze beperkt regelgeving leven.

Inspectie Criteria:

Indien het onderhoud handleiding is een tekort op de slang inspectie criteria, een bron voor verdere informatie is de volgende:

SAE ARP 1658 (Luchtvaart-en Ruimtevaarttechniek Recommended Practice) "Visuele inspectie Gids voor Geïnstalleerde slangassemblages". Deze aanbeveling heeft betrekking op zichtbare oppervlak gebreken aan lucht-en ruimtevaartindustrie slangassemblages die zijn geïnstalleerd en functioneren binnen een werkomgeving op het moment van visuele inspectie. Zowel Stratoflex en Eaton (Aeroquip) verwijzingen naar ARP 1658 voor slang visuele inspectie.

Hose Damage

Schuren schade aan de slang. Als een slang is toegestaan om te schuren of toegestaan om te rusten tegen een hete uitlaat component kan het snel worden beschadigd. Levensduur van de slang wordt ook bepaald door goed onderhoud praktijken en de slang inspecties. Een slang rusten tegen een hete uitlaat component kan worden vervangen voordat de volgende vlucht.

Hose Corrosion

Corrosie schade aan gemeenschappelijke slang (MIL-H-8794 Stratoflex 111 of Aeroquip 303). Dit type slang maakt gebruik van een stalen vlecht onder een stoffen bekleding. Verborgen schade door corrosie optreedt onder de stof waar het niet kan worden gezien. Een ander gebied van corrosie onder de fittingmof. Deze slang is een bewijs wanneer er nieuwe bij 4.000 psi maar ik was in staat om te remmen in de helft met mijn handen getest. De uiterlijke verschijning voor het gebroken was was niet al te slecht. Als de slang maakt craquele geluiden als je buigen dan heb je een van deze te hebben en moet vervangen voordat de volgende vlucht.

Je vraagt je af hoe deze slang het verleden zo vele jaarlijkse inspecties heeft doorstaan voordat hij werd vervangen.

Hose Bad

Hydraulische slangen en Warmte vereisen speciale aandacht. Slangen die brandstof of olie hebben intern gekoeld door de stroming van de vloeistof in de slang. Slangen die hebben geen of zeer weinig stroming, zoals hydraulische lijnen kunnen niet afvoeren warmte. Bijvoorbeeld, 111 slang die veel gebruikt wordt in de motorruimte met brandstof, olie en hydraulische is MIL-H-8794 gewaardeerd op 240 graden F voor brandstof en olie toepassingen, maar slechts 165 graden F voor hydraulische toepassingen!

Hydraulische leidingen moeten worden beschermd tegen warmtebronnen. Problemen zijn te zien in het neuswiel hydraulisch uitschuifbaar slang in de Commander 114 vliegtuigen. Na een jaar of zo de slang (zelfs fireseleeved) wordt warmte beschadigd, scheuren en lekken.



 


News

English Flag Dutch Flag
 

CONTACT 📧️

ATN Logo 215

📞+31 (0)528 237132

📠+31 (0)528 240858

Plesmanstraat 10

7903 BE Hoogeveen

The Netherlands

Airfield code: EHHO